قزوین جزو ۳ شهر گران کشور / بستن درب زورخانه از اساس دروغ است

  فرماندار قزوین گفت: قزوین در حوزه مسکن شهری جزو ۳ شهر گران کشور است که البته بخشی از آن به نبودن زمین در قزوین ارتباط دارد. به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، عباس کاظمی فرماندار قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ، اظهار

کد خبر : 587
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 18:35
قزوین جزو ۳ شهر گران کشور / بستن درب  زورخانه از اساس  دروغ است

 

فرماندار قزوین گفت: قزوین در حوزه مسکن شهری جزو ۳ شهر گران کشور است که البته بخشی از آن به نبودن زمین در قزوین ارتباط دارد.

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، عباس کاظمی فرماندار قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ، اظهار کرد: از عمر دولت سیزدهم ۱۶ ماه می‌گذرد و این در حالی است که دولت از ابتدای روی کار آمدن خود سند تحول را در اختیار افکار عمومی قرار داد.

وی افزود: چهار رکن عدالت محوری، فساد ستیزی جهت حرکت به سوی آینده ، میدان داری مردم با پیشتازی جوانان به منظور اقامه عدل و خیزش علمی برای اقتدار آفرینی و خانواده مداری در سند تحول قرار دارد.

کاظمی خاطر نشان کرد: در طی ۳ ماه گذشته در کنار دعوت به اغتشاش و فضای به وجود آمده ،یک مسئله ای پر رنگ تر دیده شد و آن اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده و مشکلات سر جای خود باقی است و در همین راستا یکی از جهت های اصلی دمیدن به اغتشاشات همین موضوع بود تا فضا را به قدری تیره و تار کنند که دستاوردهای دولت دیده نشود.

فرماندار قزوین تصریح کرد: دولت سیزدهم شروع بسیار سختی داشت چرا که با کسری بودجه، خزانه منفی، میانگین رشد اقتصادی نزدیک به صفر در دهه نود ، چالش های داخلی و خارجی ، نارضایتی اجتماعی ، تورم و‌ مسائل دیگر رو به رو بود.

کاظمی عنوان کرد: تجربه رشد اقتصادی ۴ درصدی پس از ۱۰ سال، جهش صادرات نفت خام ، کاهش نرخ تورم ، بهره وری از طرح های بزرگ آبرسانی، موافقت نامه جامع همکاری با روسیه، تامین نیاز کامل واکسن کرونا در کشور، پرداخت سود سهام عدالت در شب یلدا ، افزایش صادرات ،عضویت جمهوری اسلامی در پیمان شانگ های ،رشد ۶۸ درصدی ترانزیت خارجی و بسیاری از موارد دیگر از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم تا کنون است.

فرماندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ۱۳ درصد جمعیت شهرستان قزوین روستایی و‌۶۴۰ هزار و ۵۶۴ نفر جمعیت شهری را شامل می شوند.

امار منفی رشد جمعیت نگران کننده است

وی افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری در شهرستان قزوین ۵ هزار و ۱۴ مورد ولادت، ۳ هزار و ۵۵۲ مورد مرگ و میر ثبت شده که با توجه به منفی بودن رشد جمعیت نگران هستیم .

کاظمی یاد آور شد : در ارتباط با گاز رسانی به روستاهای جدید اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد ، امروز ۲۰۱ روستا دارای نعمت گاز هستند و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ اشتراک جدید در سال جاری ثبت شده است.

وی بیان کرد: در حوزه برق رسانی هم ۴۳ کیلومتر خط توزیع برق جدید، ۵ هزار و ۳۰۰ مشترک جدید و نصب ۶ هزار و ۱۹۰ چراغ روشنایی معابر صورت گرفته است.

فرماندار قزوین ادامه داد: در حوزه آب آشامیدنی توزیع آب بیش از ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب، ساخت و تجهیز ۳ مجتمع آب رسانی با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، توسعه خطوط انتقال آب بیش از ۶۶ کیلومتر ، توسعه شبکه توزیع آب بیش از ۱۴ کیلومتر ، ساخت مخزن ۷۵۰ متر مکعب و آبرسانی سیار به روستاها بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ سرویس در ۷۰ روستای دارای تنش آبی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در ارتباط با ذخایر آبی نیز انسداد ۱۰۹ مورد چاه غیر مجاز و برگزاری ۶ جلسه شورای حفاظت آب شهرستان انجام شده است .

کاظمی تاکید کرد: در حوزه مسکن روستایی پرداخت ۶۹۷ مورد تسهیلات مسکن روستایی ،احداث مسکن در قابل طرح اقدام مسکن ملی با ۴ هزار و ۲۵۳ مورد، بازنگری طرح هادی روستا با ۲۹ مورد، احراز طرح هادی و و بهسازی معابر روستایی با ۲۵ مورد و بیش از ۱۳ میلیارد تومان و اجرای آسفالت معابر روستایی ۴۶ روستا با ۱۷۰ هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است

وی مطرح کرد: قزوین در حوزه مسکن شهری جزو ۳ شهر گران کشور است که البته بخشی از آن به نبودن زمین در قزوین ارتباط دارد.

کاظمی اعلام کرد: قطار تولید مسکن بعد از سال ها توقف به حرکت در آمده و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده سرعت بیشتری بگیرد.

۸۵ درصد اشتغال محقق شده است

فرماندار قزوین گفت : در حوزه اشتغال ۱۰ هزار و ۶۸۰ مورد تعهد ما برای سال جاری بوده که ۸۵ درصد آن محقق شده است هم چنین در حوزه مشاغل خانگی ۵۰۱ مجوز ارائه شدت که ۲۸۸ فقره تسهیلات پرداخت گردید.

وی افزود : در خصوص تولید محصولات زراعی در شهرستان ۴۳ هزار تن گندم، ۱۲ هزار تن جو، هزار و ۲۰۰ تن کلزا و ۱۹۸ هزار تن ذرت علوفه ای تولید داشتیم.

کاظمی ادامه داد: ۱۰۰ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده که خود اقدام بزرگی است و‌ امسال توانستیم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن خرید تضمینی گندم در سطح شهرستان قزوین داشتیم .

فرماندار قزوین اعلام کرد : در حوزه آب و خاک تحویل ۲۶ هزار متر لوله آبیاری کشاورزی در ۷۳ روستا، احداث هزار و ۱۷۰ متر کانال بتنی در ۴ روستا ، احداث ۴ استخر معیشتی ذخیره آب، تکمیل پمپاژ آب باغات طارم سفلی با اعتباری بیش از ۶ م

یلیارد تومان و انجام ۷۴ هکتار پروژه آبیار تخت فشار صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه تولیدات دام و طیور توزیع سوخت بین ۲۷۰ دامداری ، تولید ۱۷ هزار تن گوشت سفید، تولید ۷ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ ، ارائه ۱۰۰۰ مورد تسهیلات دامدار کارت جمعا به ارزش ۷۸ میلیارد تومان و‌تولید ۷۲۵ تن عسل در بیش از ۹۷ هزار کلونی عسل انجام گرفته است .

کاظمی یاد آور شد: پرداخت ۱۱۱ مورد تسهیلات اشتغال قرض الحسنه به میزان ۱۱ میلیارد تومان، پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و پرداخت حقوق و مستمری به هزار و ۷۲۰ زن سرپرست خانوار از جمله اقدامات در حوزه بهزیستی است .

وی بیان کرد: در ارتباط با پوشش واکسیناسیون کرونا تا کنون ۷۶ درصد نوبت اول، ۶۹ درصد نوبت دوم و ۴۳ درصد نوبت سوم انجام گرفته که امیدواریم هرچه سریع تر مردم نسبت به تزریق دز یاد آور اقدام کنند.

فرماندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با حواشی مطرح شده پیرامون ممانعت از حضور رسول خادم که در فضای مجازی مطرح شده بود توضیح داد: ساعت ۱۱ صبح همان روز با من تماس گرفته و اعلام کردند که شما در جریان حضور دو شخصیت رسول خادم و پرویز پرستویی هستید که من اطلاع نداشتم و اعلام کردم که من اطلاعی ندارم .

وی افزود : از آنجایی که همه پدیده ها و رخدادهای ورزشی با حضور مردم صورت میگرد لذا نیازمند مجوز از فرمانداری است چرا که تامین امنیت توسط فرمانداری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اینکه من اظهار بی اطلاعی از حضور این دو شخص میکنم بنا شد تا موضوع از مدیر کل ورزش پیگیری شود که ایشان هم ابراز بی اطلاعی کردند و بنا شد تا بررسی کنند.

فرماندار تاکید کرد: اینکه مطرح می کنند درب زورخانه را به روی خادم بستند و یا تاریخ تکرار می شود از اساس دروغ است و چنین موضوعی صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر انتقال زندان که از مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز بود اعلام کرد: در حوزه انتقال زندان در حال مکان یابی هستیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم که البته انتقال زندان منابع سنگینی را می طلبد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه فعالیت هایش جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد گفت: من بنا ندارم وارد حاشیه شوم و امروز در مسند فرمانداری قرار دارم و وظیفه ام فرمانداری است اما خواستار آن هستم که مرز بین گزارش کار با فعالیت های انتخاباتی را مطرح کنید .

فرماندار قزوین در خصوص اغتشاشات اخیر اعلام کرد: آتش زدن اموال عمومی اعتراض نیست و همانطور که مستحضر هستید از ابتدای سال در بازه های زمانی مختلف ما شاهد اعتراضات بودیم که از جمله آن می توان به اعتراضات مالکین اندیشه ، اعتراض نانوایان ، اعتراض برخی فرهنگیان و موارد این چنینی اشاره کرد اما متاسفانه در ۲۹ شهریور ماه تعدادی از عوامل انتظامی ما اسیب دیده اند و بنابراین جنس این موضوع را اعتراض نمی توان گذاشت .

وی توضیح داد: استان امروز در ترکیب مدیریتی به طرف ثبات پیش می رود لذا در ارتباط با موضوعات مختلف گمانه زنی های مطرح می شود که البته بیشتر در مجامع غیر رسمی مطرح شده است.

فرماندار قزوین در پایان گفت : من دوستان اصلاح طلب متدین زیادی دارم که رابطه برادری بین ما وجود دارد و شاید از نظر تفکرات باهم تفاوت داشته باشیم اما از سلایق آن ها بهره مند می شوم .

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp