مدیر عامل نیروگاه شهید مدعی شد؛

  آلودگی قزوین به هیچ وجه متوجه نیروگاه نیست مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: زمانی که هوا رو به سردی می رود از سوخت مازوت استفاده می شود که البته مطلوب ما هم نیست اما زمانی که قزوین به عنوان آلوده ترین شهر کشور مطرح شد ۳ واحد مازوت سوزی ما از مدار

کد خبر : 724
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 21:20
مدیر عامل نیروگاه شهید مدعی شد؛

 

آلودگی قزوین به هیچ وجه متوجه نیروگاه نیست

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: زمانی که هوا رو به سردی می رود از سوخت مازوت استفاده می شود که البته مطلوب ما هم نیست اما زمانی که قزوین به عنوان آلوده ترین شهر کشور مطرح شد ۳ واحد مازوت سوزی ما از مدار خارج و تولید کمتر شده بود بنابراین آلودگی استان به هیچ وجه متوجه نیروگاه نیست.

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، ابوالفضل موتابها مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه با مدیران صنعت آب و برق استان که در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، اظهار کرد: به برکت جمهوری اسلامی ظرفیت تولید انرژی کشور از ۷ هزار مگاوات امروز به بیش از ۹۰ هزار مگاوات رسیده است .

وی افزود : در حالی که از پیش از انقلاب تا کنون جمعیت کشور تنها ۲ و نیم برابر شده اما رشد ۱۳ برابری در تولید برق شده ایم که بسیار ارزشمند است .

موتاب ها عنوان کرد: ایران با تولید سالانه نزدیک به ۳۶۰ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی ۱.۳ دنیا را تولید و در همین راستا در جایگاه یازدهم قرار دارد.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی اضافه کرد: خوشبختانه امروز به توانمندی و‌ دستاوردهایی رسیده ایم و شاهد آن هستیم که تمامی تعمیرات اساسی و تامین قطعات توسط متخصصان داخلی صورت می گیرد و تماما ایرانی است .

وی مطرح کرد: طی ۵ سال گذشته ۷۲۴ هزار قطعه نیروگاهی در کشور ساخته شد که ارزش آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است .

 

موتابها اعلام کرد: در سال نخست دولت سیزدهم برنامه ریزی شده بود تا شاهد رشد ۶ هزار مگاواتی برق باشیم که محقق شد و همین امر سبب عبور موفق از پیک تابستان شد در همین راستا برای سال پیش رو ۷ هزار مگاوات افزایش تولید را در دستور کار داریم .

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی گفت : در حوزه آلودگی سهم حمل و نقل ۸۰ درصد است و تنها ۶.۳۱ درصد سهم نیروگاه های حرارتی است بنابراین آلودگی قزوین به نیروگاه ارتباطی ندارد .

پایان پیام /

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp