مراسم اعتکاف با رویکرد مردمی برگزار می شود

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: امسال پس از وقفه ۳ ساله مراسم عبادی معنوی اعتکاف در استان برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود مردم نسبت به سنوات گذشته حضور پرشور تری داشته باشند.   به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین در نشست

کد خبر : 584
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 14:15
مراسم اعتکاف با رویکرد مردمی  برگزار می شود

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: امسال پس از وقفه ۳ ساله مراسم عبادی معنوی اعتکاف در استان برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود مردم نسبت به سنوات گذشته حضور پرشور تری داشته باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری مراسم اعتکاف رویکرد کلی آن است که این مراسم به صورت مردمی برگزار گردد .

وی افزود: دستگاه ها و ارگان های دولتی نیز در برگزاری این مراسم معنوی نقش دارند اما عمده نقش آفرینی ها با تکیه بر مردم شکل خواهد گرفت.

عباسی خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما به جهت بندگی خداوند سبحان پا در این دنیا نهادیم لذا در صورتی که پایه بندگی خداوند متعال در ما وجود نداشته باشد ، این ریاست ها و سیاست ها بی ارزش خواهد بود.

وی یاد آور شد : اعتکاف مظهر بندگی خداوند متعال بر پایه تفکر است از این رو ، بحث اعتکاف بحث ارتباط با خدا است و برنامه هایی که در اعتکاف صورت می گیرد باید به گونه ای باشد که ارتباط با خداوند متعال در آن حفظ شود چرا که در این صورت اعتکاف حقیقی خواهد شد.

رئیس ستاد اعتکاف استان ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد بنا شد تا امسال از ظرفیت ارگان های متعدد از جمله صدا و سیما، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و جمعی دیگر از ادارت و ارگان ها استفاده مشارکت دارند که به شود و هریک نقشی را ایفا کنند.

عباسی اضافه کرد: رسانه های استان در فضاسازی اعتکاف نقش موثری دارند و ضرورت دارد در این حوزه یاری رسان ما باشند چرا که هر یک قلم یا قدمی که برداشته می شود می تواند شریک در این امر خداپسندانه باشند.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی های متعددی صورت گرفته و البته با توجه به شرایط کشور در خصوص کرونا پروتکل های لازم را که توسط ستاد کرونا مطرح می شود را رعایت خواهیم کرد.

رئیس ستاد اعتکاف استان گفت: پس از گذشت ۳سال وقفه پیش بینی می کنیم تا این مراسم پرشور تر برگزار شود و البته در شهرستان ها و روستاهای بزرگ نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp