تخصیص ۱۷ میلیارد تومانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری / دولت برای گراند هتل هزینه نمی کند

  مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر ریاست جمهور برای تقویت زیرساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافته که البته این میزان ظرف سه سال باید تخصیص یابد که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.   به گزارش پایگاه خبری

کد خبر : 705
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 19:00
تخصیص ۱۷ میلیارد تومانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری / دولت برای گراند هتل هزینه نمی کند

 

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر ریاست جمهور برای تقویت زیرساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافته که البته این میزان ظرف سه سال باید تخصیص یابد که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی بحث ایجاد اشتغال جزو اولویت های ما است از این رو تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالین این حوزه پرداخت می شود.

وی افزود: ما حضور فعال در جشنواره بسیج هنرمندان داشتیم و البته برنامه ریزی هایی صورت گرفته که در ایام دهه فجر، اعیاد شعبان و عید نوروز نمایشگاه های صنایع دستی برپا کنیم.

خزائلی خاطر نشان کرد: ستاد خدمات سفر نوروزی از از اسفند ماه و همزمان با نیمه شعبان آغاز به کار خواهد کرد چرا که پیش بینی می شود به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز سفرهای نوروزی امسال زودتر از سنوات قبل برگزار شود .

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: رویداد بزرگی تحت عنوان نمایشگاه گردشگری خواهیم داشت که بیش از ۵۰ پروژه قابل سرمایه گذاری را معرفی می کنیم تا سرمایه گذارانی که تمایل دارند ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه افتتاح های ایام دهه فجر امسال هم امیدواریم بخش دیگری از فضاهای گردشگری و اقامتی به ظرفیت افزوده شود گفت : مهم‌ترین پروژه هتل خانه تاریخی بهروزی است که شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

خزائلی تصریح کرد: در خصوص دولت خانه امیدواریم امسال دولت خانه را کمی متفاوت تر از سنوات گذشته ببینید و تلاش داریم تا این مجموعه را به عنوان مرکز ثقل به همه عرضه کنیم .

وی اضافه کرد: جابه جایی دبیرستان پاسداران و مجموعه ورزشی تختی از جمله اقداماتی است که برای رونق دولت خانه صورت گرفته و پیش بینی می کنیم طی ۶ ماهه نخست سال آینده هر دو مکان جابه جا شده قابل بهره برداری باشند.

 

وی اعلام کرد: در ارتباط با پروژه بقعه چهار انبیا اهمیت پروژه بسیار بالا است و مقامات عالی استان نیز نگاه ویژه ای دارند در همین راستا مهم‌ترین تاکیدی که روی این پروژه می شود اصلاح جلوخانی بقعه چهار انبیا است .

خزائلی عنوان کرد: اتصال دولت خانه به سعدالسلطنه نیز در دستور کار قرار دارد البته در دهه ۳۰ این اتصال برداشته شده است که امیدواریم بتوانیم مجددا این کار را انجام دهیم.

وی اعلام کرد: در خصوص اعتبارات ۱۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به حوزه میراث فرهنگی پیدا کرده که مهلت هزینه کرد اعتبارات عمرانی ۱۴۰۱ تا شهریور ماه ۱۴۰۲ است که البته قطعا این اعتبار افزایش نیز خواهد یافت .

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: دولت در گراند هتل هزینه ای نمی‌کند بلکه با دادن فراخوان سرمایه گذار حاضر و به سرمایه گذاری می پردازد .

خزائلی در پایان گفت : تا زمانی که مسئولیت انجام وظیفه در میراث فرهنگی وصنایع دستی را داشته باشم تلاش خواهم کرد و تا این لحظه موظف به خدمت هستم و خواهم بود.

پایان پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp