افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی / رویکرد دولت سیزدهم توجه به اشتغال مددجویان است

  مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت : در حوزه اعتبارات عمرانی سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است .   به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، علی دهباشی پور مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب

کد خبر : 708
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 - 17:48
افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی / رویکرد دولت سیزدهم توجه به اشتغال مددجویان است

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت : در حوزه اعتبارات عمرانی سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است .

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، علی دهباشی پور مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال برای مدد جویان در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده و ۹۸ درصد آن تا کنون تخصیص یافته است .

وی افزود: از آنجایی که رویکرد دولت سیزدهم توجه به اشتغال ، مسکن و معیشت مددجویان بوده لذا در همین راستا اقدامات موثری صورت گرفته است .

دهباشی پور خاطر نشان کرد: توانمند سازی مددجویان یکی از اولویت های ما است که این موضوع می تواند عاملی جهت ایجاد اشتغال به شمار رود .

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در حوزه اعتبارات عمرانی سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است .

دهباشی پور با اشاره به ایام الله دهه فجر عنوان کرد: ما بنا داریم تا دهه فجر فاز ۲ مرکز توانبخشی را به بهره برداری برسانیم که البته مسائلی وجود دارد که اگر در این بازه امکان بهره برداری میسر نشد تا نیمه شعبان فاز ۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: در حوزه مسکن برای مدد جویان بنا بود که مدد جویان هم همانند افراد دیگر جامعه مبالغ ۴۰ میلیون تومانی در بازه های زمانی واریز کنند که البته با توجه به شرایط آن ها رییس جمهور وارد و با دستور وی این موضوع کنار گذاشته شد .

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه اشتغال مدد جویان و درآمد زایی آن ها فعالیت در زمینه پنل های خورشیدی و تولید برق در نظر گرفته شده که امکان اشتغالزایی از طریق نیروگاه های خورشیدی خانگی را دارا است در همین راستا مقرر شده تا برای ۳۰ هزار مددجو در کشور درآمدزایی ایجاد شود که امیدواریم با تلاش قزوین سهم مناسبی داشته باشد.

دهباشی پور بیان کرد: در حوزه اقدامات توانبخشی تلاش داریم با حمایت دستگاه های اجرایی به دانش بنیان سازی اقلامی چون ولیچر، تشک، عصا، باتری سمعک و دیگر موارد اقدام کنیم .

وی عنوان کرد: فاز اول مرکز توانبخشی بهزیستی از جمله پروژه های در دست اجرا اداره کل است که تا کنون ۹۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است .

دهباشی پور ادامه داد: در خصوص اشتغال این آمادگی وجود دارد که مراکز خصوصی نیز جهت اشتغال زایی مددجویان ما ورود پیدا کنند که ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نظارت بر شرایط قانون کار بر عهده اداره کار است و در خصوص تعدیل های صورت گرفته یک شرکت که چندی پیش انجام شده بود به دلیل افزایش نرخ تورم موجب شد شرکت که خواستار تأسیس یک واحد دیگر با اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفر بود نتواند ورود پیدا کند.

دهباشی پور مطرح کرد: از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی توسط اداره کل بهزیستی جمع‌آوری شده است.

وی اعلام کرد: ۶۰ مورد کمک هزینه ازدواج تا سقف پنج میلیون و ۶۸ مورد لوازم ضروری زندگی به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود:  ۲۸۸ مراکز فعال، ۵۱ مرکز توانبخشی و ۱۷ مجتمع خدماتی و ۵۳ مرکز مثبت زندگی در استان قزوین فعالیت دارند که به جامعه هدف بهزیستی خدمت ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: برای دهه فجر بنا داریم تا عملکرد دولت سیزدهم را اعلام کنیم در همین راستا کمیته همیاری دستگاه های حمایتی تشکیل و مقرر شده تا نشست مطبوعاتی مشترکی با چند دستگاه برگزار شود.

پایان پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp