برگزاری مراسم فرهنگی در نواحی کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

  رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت : در ایام دهه فجر برنامه های مفرح و شادی در کنار مسابقه فرهنگی و جشنواره خواهیم داشتیم و در خصوص نواحی منفصل شهری و کم برخوردار نیز تلاش می کنیم اقدامات خوبی انجام دهیم . به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، قاسم الهیاری در

کد خبر : 711
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 18:25
برگزاری مراسم فرهنگی در نواحی کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت :
در ایام دهه فجر برنامه های مفرح و شادی در کنار مسابقه فرهنگی و جشنواره خواهیم داشتیم و در خصوص نواحی منفصل شهری و کم برخوردار نیز تلاش می کنیم اقدامات خوبی انجام دهیم .

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، قاسم الهیاری در نشست مطبوعاتی به مناسبات گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کردیم در برگزاری برنامه ها و فعالیت هایی که در سازمان دنبال می کنیم مردم‌ پیشران اتفاقات باشند و‌ سعی ما این است که چراغ خاموش فعالیت کنیم.

وی افزود: ما تلاش داریم تا در برگزاری مراسمات از تصدی گری جلوگیری کنیم و عهده دار نباشیم، بلکه گروه های مردمی، حلقه های میانی و کانون های فرهنگی عهده دار شوند و ما حامی و کمک کننده باشیم تا مردم فعالیت ها را پیش برند.

الهیاری با اشاره به اینکه از ابتدا و در دوران انقلاب همواره اقدامات توسط مردم پیش می رفت گفت : تلاش ما هم این است که خود مردم کارهارا پیش ببرند .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اعلام کرد : تلاش می کنیم تا مجموعه های فرهنگی و کانون ها خودشان وارد شوند و ما در حوزه ملزومات زیر ساخت ها ورود پیدا کنیم .

وی اضافه کرد: در کلیه فعالیت های سازمان فرهنگی، ورزشی و شورای ششم خانواده را محور قرار دادیم‌ و تلاش کردیم اقدامات پیرامون خانواده پیش رود.

اللهیاری یاد آور شد: در ایام دهه فجر برنامه های مفرح و شادی در کنار مسابقه فرهنگی و جشنواره خواهیم داشتیم و در خصوص نواحی منفصل شهری و کم برخوردار نیز تلاش می کنیم اقدامات خوبی انجام دهیم .

وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی، فرهنگی و زیبا سازی شهری نواحی کم برخوردار در اولویت های شورای ششم قرار دارند که در ایام دهه فجر نیز این نگاه وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: یک‌میلیارد تومان هزینه به منظور زیباسازی در نظر گرفته شده و همین رقم نیز در جهت برگزاری مراسم های دهه فجر لحاظ شده است .

 

وی افزود : در بحث فضا سازی سطح‌شهر، از یک هفته پیش آغاز شده‌ و ۲۵ هزار ریسه پرچمی‌و هزار پرچم جمهوری اسلامی نصب شده است .

اللهیاری با بیان اینکه عده ای تلاش کردن طی ماه های گذشته به کشور آسیب بزنند گفت : تلاش کردیم در هویت سازی پرچم جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشیم .

وی ادامه داد: نصب ۵۰۰ کتیبه و پرچم در نواحی منفصل ،نور افشانی‌ در ۲۲ بهمن،
۲هزار متر کتیبه، ۱۵ آلمان و سازه نوری از جمله اقدامات زیباسازی برای شهر است .

این عضو شورا تصریح کرد : در کنار موضوع دهه فجر ، ولادت امیرالمومنین و امام جواد هم‌پرداخته شده که در نواحی منفصل شهری نیز این اتفاقات افتاده است .

الهیاری با بیان اینکه جشنواره سرود شهروندی از هفته گذشته اطلاع رسانی آن آغاز شده گفت : همه حماسه هایی که ما از انقلاب اسلامی یاد داریم تداعی سرود است که از همه گروه های سرود دعوت می کنیم با موضوعات مختلف وارد و شرکت کنند.

وی اعلام کرد: جشنواره کوک چهارم به تصویب رسید که در ایام دهه فجر مقدمات آن صورت می گیرد که این جشنواره با نگاه اخلاق مدارانه و مومنانه است و از این رو به سوژه های اخلاق مدارانه و زیست مومنانه در دو بخش فیلم و عکس می پردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اعلام کرد : ۱۰۰ برنامه شاد و مفرح در خصوص فرهنگی ورزشی در دهه فجر رخ خواهد داد

 

وی بیان کرد: انقلابی گری عین شادی تفریح و نشاط است و نقطه مقابل نیست از این رو همیشه برنامه شاد و مفرح مورد تاکید ما بوده است.

اللهیاری تاکید کرد : برای دهه فجر هم‌از چند موضوع کمدی حمایت کرده ایم و
نگاه ما این است برنامه شاد و مفرح برگزار شود که در همین راستا
از کلیه گروه های کنسرت و کسانی که در گروه های اجرا قرار دارند حمایت کرده ایم .

وی خاطر نشان کرد: در خصوص المان شهری فراخوان سازه دهه فجر و‌تحویل سال نو در سطح شهر وجود دارد و از همه هنرمندان دعوت میکنیم که هرکاری اثرگذار و فاخر باشد حمایت خواهیم کرد.

اللهیاری اضافه کرد : در بحث ورزش سیاستی که در شورای ششم دنبال کردیم توجه به ورزش همگانی و هیات ورزشی بوده که در دوره قبل ۸ میلیارد تومان صرف بسکتبال و والیبال اختصاص پیدا کرده بود و ما تلاش کردیم در این دوره به تمامی ورزش ها نگاه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان گفت : طرح های عمرانی خوبی اتفاق افتاده و خانه فرهنگ چوبیندر،ناصر آباد و هادی آباد ظرف یک و دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp