رقابت ۲۳۱ نفر در استان برای کسب ۴ کرسی در بهارستان / بالغ بر ۴۸ هزار نفر رای اولی در استان قزوین هستند

  به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، عباس کاظمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز شور و نشاطی که در حوزه انتخابات در استان به وجود آمده مرهون اهالی رسانه است . وی افزود: از سوم اسفند ماه تبلیغات کاندیدای مجلس آغاز و تا ۲۴ ساعت

کد خبر : 959
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 23:02
رقابت ۲۳۱ نفر در استان برای کسب ۴ کرسی در بهارستان / بالغ بر ۴۸ هزار نفر رای اولی در استان قزوین هستند

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، عباس کاظمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز شور و نشاطی که در حوزه انتخابات در استان به وجود آمده مرهون اهالی رسانه است .

وی افزود: از سوم اسفند ماه تبلیغات کاندیدای مجلس آغاز و تا ۲۴ ساعت پیش از شروع رسمی انتخابات رقابت و فعالیت های تبلیغاتی ادامه پیدا خواهد کرد.

کاظمی خاطر نشان کرد: واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان قزوین ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر هستند که از این میزان ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی اضافه کرد: در شهرستان آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر ، بوئین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر ، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۹۶۸ نفر و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نفر واجد شرکت در انتخابات هستند .

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اعلام کرد: در سطح استان ۴۸ هزار و‌۴۶۰ نفر رای اولی هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر دختر و بقیه پسر هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون تا ۷۲ ساعت پیش از انتخابات امکان انصراف کاندیدا وجود دارد گفت: تا این لحظه ۲۳۱ نفر در ۳ حوزه انتخابی استان تایید صلاحیت شده و به رقابت می پردازند.

کاظمی عنوان کرد: در مجموع ۳۴۹ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۱ نفر عدم تایید صلاحیت ، ۸ نفر عدم احراز و ۲۳ نفر انصرافی داشتیم .

وی بیان کرد: در حوزه انتخابی قزوین ،البرز آبیک تا این لحظه ۱۵۰ نفر برای دو کرسی، در بویین زهرا و آوج ۵۶ نفر برای یک کرسی و در تاکستان ۲۵ نفر برای یک کرسی به رقابت می پردازند.

کاظمی یاد آور شد: در دوره گذشته ۲۳۳ نفر ثبت نام کرده بودند که ۸۳ نفر از آن ها تایید صلاحیت شدند که در این دوره نسبت به دوره گذشته در تعداد نفرات ثبت نامی ۵۰ نفر رشد داشتیم .

وی تاکید کرد: در حوزه تایید صلاحیت ها نسبت به دوره گذشته ۳ برابر افزایش و در عدم تایید صلاحیت ها ۳۰ درصد کاهش داشتیم .

رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در مجموع روز یازدهم اسفند هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که از این میزان ۸۳۹ شعبه ثابت و ۲۵۷ شعبه سیار هستند که در شعبات اخذ رای در مجموع ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp