رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان قزوین گفت:

طهورا قلی پور برزگر

تخلفات انتخاباتی در پرونده صلاحیتی نامزدهای انتخاباتی ثبت می شود

کلیه جرائم انتخاباتی در فرایند صلاحیت نامزدها ثبت و مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در واقع تخلفات انتخاباتی جزئی از پرونده صلاحیت نامزدهای انتخاباتی می‌شود، این تخلفات متناسب با نوع آن تصمیم گیری می‌شود و برخی از تخلفات منجر به این می‌شود که نامزد از حضور در ۲ دوره نامزدی محروم می شود.
کد خبر : 982
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 18:31
تخلفات انتخاباتی در پرونده صلاحیتی نامزدهای انتخاباتی ثبت می شود

صفری رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان قزوین با حضور در میز رسانه ستاد انتخابات استان در جمع اصحاب رسانه، تصریح کرد: در حال حاضر ۱٠۹۶ شعبه اخذ رای در استان فعال هستند و در کمال آمادگی آرای همشهریان را اخذ می‌کنند.

وی افزود: انتخابات به ویژه در استان قزوین با نقاط مثبت فراوانی کار خود را آغاز کرده است و فضای رقابتی خوبی بین جریانات مختلف در استان شکل گرفته است، در میان این نقاط مثبت، نقاط ضعف و برخی تخلفات انتخاباتی اندک هم گزارش شده که مورد بررسی قرار می گیرد.

صفری بیان کرد: قانون انتخابات برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، ستاد پیشگیری را در نظر گرفته است که تخلفات را بررسی می‌کند، تخلفات از طریق ۲ مسیر متفاوت پیگیری می‌شود، یک مسیر آن از نظر قضایی است که اگر جرم رخ دهد به پرونده قضایی تبدیل می شود و بخش دیگر به عنوان ناظر انتخاباتی برعهده ما است.

وی یادآور شد: کلیه جرائم انتخاباتی در فرایند صلاحیت نامزدها ثبت و مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در واقع تخلفات انتخاباتی جزئی از پرونده صلاحیت نامزدهای انتخاباتی می‌شود، این تخلفات متناسب با نوع آن تصمیم گیری می‌شود و برخی از تخلفات منجر به این می‌شود که نامزد از حضور در ۲ دوره نامزدی محروم می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp