عدم جانبداری، خط قرمز هیئت بازرسی انتخابات استان

  به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین، سیدموسی متوسلین رئیس هیئت بازرسی استان قزوین در نشست میز رسانه ستاد انتخابات با تاکید بر تلاش برای ارتقای سلامت انتخابات، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با بهره‌گیری از ۴ مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت؛ انتخابات

کد خبر : 963
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 22:03
عدم جانبداری، خط قرمز هیئت بازرسی انتخابات استان

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین، سیدموسی متوسلین رئیس هیئت بازرسی استان قزوین در نشست میز رسانه ستاد انتخابات با تاکید بر تلاش برای ارتقای سلامت انتخابات، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با بهره‌گیری از ۴ مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت؛ انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار و سلامت آن را تضمین کنیم.

وی افزود: برای هر یک از شعب اخذ رای یک بازرس در نظر گرفته شده است، در واقع ما ۱۰۹۶ شعب اخذ رای داریم که در روز انتخابات به همین تعداد بازرس در شعب مستقر می‌شوند.

وی افزود: برای هر ۱۵ یا ۲۰ شعبه نیز یک سربازرس تعیین کردیم، تاکنون ۷۲ سربازرس انتخاب شده است همچنین ۱۰ بازرس ویژه از طریق استانداری انتخاب شدند که در روز انتخابات وظیفه اساسی نظارت بر فرایند رای گیری را برعهده خواهند داشت.

رئیس هیئت بازرسی استان خاطرنشان کرد: برای بازرسین شاخص‌های مختلفی تعریف شده است که مهمترین آن عدم جانبداری است؛ بازرسان به هیچ وجه نباید به تخلفات جانبدارانه نگاه کنند و طرفدار فرد خاصی باشند، ممکن است فرد طرفدار جریان خاصی باشد اما نباید این تفکر را در کار بازرسی دخالت دهد و به طور قطع عدم جانبداری خط قرمز هیئت بازرسی استان قزوین است.

وی یادآور شد: همچنین بازرسان در برخورد با تخلفات باید بدون تنش و چالش نسبت به رفع تخلف اقدام کنند، شجاع بودن، داشتن قاطعیت، مسئولیت پذیری، داشتن تعهد کاری و نداشتن انفعال نسبت به موضوعات از دیگر موارد مورد توجه در حوزه بازرسان است.

متوسلین اظهار کرد: فعالیت بازرسان در شعب اخذ رای قبل از آغاز رای گیری آغاز و تا پایان شمارش آرا و تهیه صورتجلسه ادامه دارد، در هئیت بازرسی ما ۲ رویکرد کلی را دنبال می کنیم یکی پیشگیری است که اولویت اساسی ما بوده و دیگری آگاه‌سازی نسبت به تخلفات در جریان انتخابات است.

وی یادآور شد: ماده ۷۳ و ۷۵ قانون انتخابات به عدم دخالت کارکنان دولت در خصوص مسایل مربوط به انتخابات اشاره دارد که ماده ۷۳ به همه کارکنان و عدم تبلیغ در ساعات کار اداری اشاره دارد و ماده ۷۵ به برخی مسیولین اشاره دارد که خارج از وقت اداری هم نمی توانند تبلیغات انجام دهند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۴ تخلف در این حوزه گزارش شده که ما آن را با توجه به تخلف صورت گرفته و با توجه به اولویت و اهمیت به هیئت نظارت یا هیئت بازرسی ارجاع دادیم برخی تخلفات که گسترده تر بود را نیز به مراجع قضایی منعکس کردیم که انطباق آن با جرایم انتخاباتی احصا شود و برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم استان در صورت مشاهده تخلف در ایام تبلیغات و همچنین روز رأی گیری می توانند آن را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۶۰۷۸۷۷۷۷۷ اطلاع دهند یا با شماره تلفن های هیئت بازرسی استان تماس داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp