ایران قدرت تغییر معادلات جهانی را دارد

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پرسشگر قزوین، سید محمد حسینی در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) برگزار شد ،ضمن اشاره به برکات حضور امام رضا(ع) در کشور اظهار کرد: رهبر انقلاب بر این باورند که درس امام رضا(ع) و سیر ائمه دارای نکات مهمی است

کد خبر : 825
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 17:41
ایران قدرت تغییر معادلات جهانی را دارد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پرسشگر قزوین، سید محمد حسینی در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) برگزار شد ،ضمن اشاره به برکات حضور امام رضا(ع) در کشور اظهار کرد: رهبر انقلاب بر این باورند که درس امام رضا(ع) و سیر ائمه دارای نکات مهمی است و با مطالعه سیر امام رئوف متوجه می‌شویم که نباید از مبارزه خسته شویم و باید بدانیم و آگاه باشیم که دشمن همیشه بیدار است و به شکل‌ها و لباس‌های گوناگون ظاهر می‌شود و امام در روایت می فرمایند که اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بشناسند از ما تبعیت می‌کنند چنانچه اگر ما امروز پایه دار جهانی شدن مکتب اهل بیت (ع) هستیم باید بتوانیم کلام ائمه را به دنیا معرفی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه باید از قالب هنر و تمام ابزارها و اشکال‌ها برای بیان مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنیم، افزود: پیاده روی اربعین یکی از اصلی ترین ابزار ترویج مکتب اهل بیت (ع) است اینکه مردم از مذاهب، اقشار، نژادها و قوم های مختلف در این راهپیمایی شرکت می‌کنند نتیجه شگرفی به همراه دارد.

این مسئول تاکید کرد: اسلام تنها مختص مردم شبهه جزیره عرب نیست بلکه یک دین جهانی است و تمام مردم دنیا مخاطب آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم جهان مجذوب سخنان و اندیشه‌های ائمه و چه بسا امام(ره) می‌شوند عنوان کرد: دنیا شیفته و تشنه درک علوم اسلامی و مسائل اخلاقی و معنوی است.

حسینی با بیان اینکه یکی از خبرگزاری‌های برون مرزی امام(ره) را شخصیتی مصمم، فولادین و سازش ناپذیر تعبیر می‌کند تصریح کرد: چهره‌ای پیشتاز، زاهد به تمام معنا، جدی و شخصی که ایران را در مقابل نفوذ نظامی و سیاسی آمریکا مصونیت می‌بخشد از جمله تعابیر سایر رسانه‌ها و اشخاص جهانی در خصوص امام(ره) است چنانچه از دیدگاه رسانه‌های بزرگ آمریکایی همچون نیویورک تایمز امام خمینی (ره) توانست ایران را از سیطره کامل آمریکایی خارج کرده و مستقل کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه در گذشته به ایران میدان داده نمی‌شد لکن امام(ره) به ایران و ایرانی عزت بخشید و سبب شد تا جهان به این نتیجه برسد ایران قدرت تغییر معادلات جهانی را دارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) یک شخصیت جهان شمول بود، تاکید کرد: امام(ره) محدود به جغرافیای ایران نبود افق امام خمینی (ره) از همان سال ۴۲ بسیار بلند و بزرگ بود و امام (ره) با همین افق توانست زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.

حسینی با اشاره به اینکه امام(ره) مفاهیم جدیدی را مطرح کرد و این معارف از قرآن گرفته می‌شد عنوان کرد: جامعیت امام خمینی (ره) به قدری است که در سال ۱۳۴۸ اندیشه فقهی خود در باب حکومت اسلامی و ولایت فقیه را تدوین کرده و به مردم ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: ادبیات و گفتمان حمایت از مستضعفین، گفتمان نوینی بود که از سوی امام خمینی (ره) در جهان امروز ایجاد و در جامعه ما مطرح شد و باعث شد ادبیات ملت ایران پس از انقلاب اسلامی دچار تغییرات جدی شود.

این مسئول هدف اصلی امام خمینی (ره) را پایه گذاری تمدن نوین اسلامی دانست که در آن تلاش می‌شود ظهور منجی عالم (عج) محقق گردد.

وی با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی بود، تاکید کرد: امام(ره) با درایت ایستادگی کردند، نابودی مارکسیسم از بزرگترین اقدامات و پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) بوده و رهبر معظم انقلاب نیز دارای تعابیر این چنینی است و افول غرب را پیش‌بینی کرده است.

این مسئول با تاکید براینکه ما باید از تمام ابزارها از جمله ظرفیت دانشگاهی و علمی استفاده کنیم تاکید کرد: امروز نیز در ادامه همان مسیر ملت‌ها به خودباوری رسیده و با آمریکا به چالش برخورده‌اند و اگر ماهیت غرب به درستی مطرح شود جهان متوجه مسائل مختلف خواهد شد و رویه تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جوامع غربی رشد مادی داشته اما از جوانب اعتقادی، اخلاقی، معنوی و انسانی غافل شدند و ما باید به دنبال عرضه این موارد در جهان باشیم بیان کرد: در عصر حاضر نیز برخی از خواص بر امام خمینی (ره) توقف کردند و این در حالی است که ولایت فقیه و مکتب امام خمینی (ره) قابل توقف نیست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان گفت: برخی‌ها به دنبال تحریف مکتب امام خمینی (ره) هستند و تلاش می‌کنند تا با تاسی از فرهنگ لیبرالیسم شخصیتی متفاوت از امام خمینی (ره) را به مردم نشان دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp