۵۶ موکب قزوینی برای خدمات رسانی در اربعین حسینی ساماندهی شده است

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، محمد خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی دولت مردمی‌سازی اربعین است که در ۲ سال اخیر با تمام توان اجرا شده و دستگاه های دولتی و ستاد اربعین تنها نقش پشتیبانی و تسهیل

کد خبر : 853
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 17:20
۵۶ موکب قزوینی برای خدمات رسانی در اربعین حسینی ساماندهی شده است

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، محمد خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی دولت مردمی‌سازی اربعین است که در ۲ سال اخیر با تمام توان اجرا شده و دستگاه های دولتی و ستاد اربعین تنها نقش پشتیبانی و تسهیل امور را بر عهده دارد.

وی افزود: سال گذشته آمارها نشان میدهد بیش از ۷٠ هزار نفر از استان قزوین به زیارت اربعین مشرف شده اند و امسال هم تا به امروز ۶ هزار و ۶۵۸ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین با بیان اینکه امسال پنج مرز برای خروج زائران مشخص شده که مرز مهران به لحاظ نزدیکی با استان قزوین، برای زائران قزوینی پیشنهاد می‌شود، اضافه کرد: زائرانی که می‌خواهند با ماشین شخصی به مرزها اعزام شوند، بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند پارکینگ رایگان رزرو کنند.

خورشیدی با بیان اینکه افراد به موقع برای گذرنامه اقدام کنند، ادامه داد: همچنین گذرنامه زیارتی هم وجود دارد که فقط در ماه محرم و صفر قابل استفاده بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت «سخا» با مبلغ ۵٠ هزار تومان برای گذرنامه اقدام کنند.

وی اعلام کرد : تاکنون ۵۶ موکب از استان قزوین برای خدمات در ایران و عراق ساماندهی شده است که در نجف، کربلا، مسیب و طریق و در مرز مهران و شهر آوج و آبگرم در استان خدمات خواهند داد.

خورشیدی افزود: در مرز مهران سکوی اختصاصی برای قزوین در نظر گرفته شده که ۱٠٠ نفر هم زائریار جهت راهنمایی زائران در این مرز مستقر خواهند شد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: در روز اربعین در استان هم مراسماتی خواهیم داشت که مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین با عنوان «دلدادگان حسینی» در چند نقطه از استان مهم ترین آن می باشد، در کشور عراق هم هیئت عزاداران استان قزوین به مدت ۲ شب عزاداری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp