استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان های برتر کشور است

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست با هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان های برتر کشور است و بخش عمده ای از سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده استان مرتبط با

کد خبر : 912
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 19:20
استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان های برتر کشور است

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست با هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان های برتر کشور است و بخش عمده ای از سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده استان مرتبط با این حوزه است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی این حوزه مشکلات مشترکی دارند، ادامه داد: در حوزه قطعه سازان نباید هیچ گونه مشکلی با ابعاد استانی وجود داشته باشد و مجموعه مدیریتی استان با تمام توان آماده پیگیری موضوعات است.

وی افزود: در ابعاد ملی هم استان پیگیری های لازم را برای برطرف کردن مشکل قطعه سازان انجام خواهد داد و با مسئولان ملی مذاکرات را انجام می دهد.

اعلایی گفت: انجمن قطعه سازان می توانند در قالب هم افزا و مشترک با بانک ها وارد مذاکره شوند و ظرفیت های خوبی را در تامین های مالی ایجاد کنند و اختیارات و اعتبارات ویژه ای را دریافت کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: طبیعی است که واحدهای کوچک قابلیت چانه زنی کمتری را با بانک ها داشته باشند و در صورت هم افزا شدن می توان با بانک های مختلف رایزنی های بهتری را انجام داد، در این زمینه دولت و مجموعه مدیریتی استان نقش تسهیل گری را ایفا خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان اعلام کرد: در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی محدودیت هایی وجود دارد که بنا شد گمرک با اخذ تصمیم لازم فرصت ترخیص کالاها را فراهم کند.

وی افزود: بسیاری از واحدهای مشکل دار در دو سال اخیر احیا شده اند و فضای اقتصادی کشور در جهت حمایت از تولید نسبت به گذشته مطلوب تر است و فاکتورهای رشد اقتصادی این مهم را نشان می دهد.

اعلایی با اشاره به شروع فصل سرد سال گفت: شرکت گاز تلاش می کند در فصل زمستان مسائل واحدهای صنعتی به حداقل برسد ولی لازم است آحاد جامعه نسبت به مصرف نامعقول توجه داشته باشند و بدانند که مصرف بی رویه گاز به واحدهای تولیدی و همچنین اشتغال و ایجاد درآمد آسیب می زند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp