آموزش امدادی مواجهه با زلزله در ۷۰۰ مدرسه قزوین

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، محمد رضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، اظهار کرد : به منظور ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان در مواجهه با زلزله؛ آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری به دانش آموزان ارائه شد. وی افزود: از شهریورماه سال جاری تا کنون جلسات منظم و مستمر پیرامون این موضوع

کد خبر : 929
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 10:20
آموزش امدادی مواجهه با زلزله در ۷۰۰ مدرسه قزوین

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، محمد رضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، اظهار کرد : به منظور ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان در مواجهه با زلزله؛ آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری به دانش آموزان ارائه شد.

وی افزود: از شهریورماه سال جاری تا کنون جلسات منظم و مستمر پیرامون این موضوع برگزار و طی آن تیم‌هایی متشکل از مربیان متخصص جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی تعیین شده است، این تیم‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش، در سطح مدارس استان حاضر می‌شوند و به صورت چهره به چهره به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

علیمی اعلام کرد: این طرح هم اکنون در بیش از ۷۰۰ مدرسه استان در حال اجرا است، همچنین به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی دانش آموزان برای انجام واکنش های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله و مواجهه با مخاطرات طبیعی این آموزش‌ها بصورت مستمر در مدارس استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از اهداف اصلی این برنامه کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ترویج فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، توجه به ۲ اصل مهم یعنی پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری، شناخت نقاط ایمن و امدادرسانی اولیه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp