برگزاری بالغ بر ۱۰۰ برنامه در ایام دهه فجر

  سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: با توجه به پیش رو داشتن ایام الله دهه مبارک فجر بنا داریم تا بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و ورزشی در این ایام برگزار کنیم . حسین برجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در نشست مطبوعاتی

کد خبر : 714
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 18:28
برگزاری بالغ بر ۱۰۰ برنامه در ایام دهه فجر

 

سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: با توجه به پیش رو داشتن ایام الله دهه مبارک فجر بنا داریم تا بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و ورزشی در این ایام برگزار کنیم .

حسین برجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته بین شهرداری و شورای شهر در حوزه فعالیت های سازمان شاخص هایی تدوین شد که موضوعاتی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست های تمدن اسلامی و اساسنامه سازمان فرهنگی نیز در آن لحاظ شده است .

وی افزود: اولین شاخصی که در نظر گرفته شده انسجام نظام‌ اجتماعی است که در راستای شاخص انسجام نظام اجتماعی برنامه های متنوعی برای دهه فجر در نظر گرفته شده که ۱ میلیارد تومان برای برگزاری مراسمات این ایام تخصیص یافته است.

برجی اضافه کرد: سیاست ما در برگزاری مراسمات محله محوری است و در همین راستا برنامه های بسیار متنوعی در حوزه های مختلف فرهنگی و ورزشی تدارک دیده شده که با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شده تا
در دهه فجر هیچ یک از نواحی و‌ محلات ما بدون برنامه نباشد.

وی تاکید کرد: در حوزه ورزش برای ایام دهه فجر کوه روی خانواده، مسابقه فوتسال، مسابقات ورزش باستانی ، ورزش قهرمانی شهر ، ورزش های بومی و محلی،
مسابقات بسکتبال مینی بسکتبال و موارد دیگری پیش بینی کرده ایم.

برجی بیان کرد: در موضوعات فرهنگی و اجتماعی فردا اولین تجلیل بزرگ از حافظان قرآن کریم را برگزار خواهیم کرد که از ۱۷۶ حافظ کل قرآن و از ۴۱۸ نفر از حافظان جز نیز با حضور هزار نفری حافظان و خانواده های آن ها تجلیل خواهد شد.

وی گفت: اجرا گروه های سرود متنوع توسط اتوبوس گردشگری، برگزاری جشن محله انقلاب، فضا سازی مراکز سازمان فرهنگی، برگزاری جشن امیرالمومنین در ۳ محله از برنامه های در نظر گرفته شده در ایام الله دهه فجر است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: اجرای دیوارنگاره در سبزه میدان، تجدید میثاق اهالی هنر با شهدا، برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب،
کارگاه های قصه گویی در خانه فرهنگ،
نمایشگاه کار آفرینی، مراسم خاطره گویی،
اردوهای نوجوان و جوانان، جشن تولد انقلاب تحت عنوان گلبانگ الله اکبر از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ایام دهه فجر است .

برجی یاد آور شد: جشن تولد انقلاب طرح اختصاصی و ویژه است که همزمان با ۱۹ کلان شهر دیگر برگزار می شود و طی آن خانواده هایی که تمایل دارند با پخت کیک وگفتن الله اکبر در پشت بام های منازل خود حاضر و وسایل نورافشانی توسط ما در اختیار آن ها قرار داده خواهد شد.

وی توضیح داد: امیدواریم دهه فجر آغاز همکاری بین مدیریت شهری با تمام تشکل ها ، سمن ها، ارگان‌ها و اصحاب رسانه باشد ضمن اینکه موجب شود تا اختلافات به حداقل برسد.

برجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۷ شاخص در برنامه ریزی های این سازمان لحاظ شده که یک شاخص اختصاصا به موضوع فرهنگ شهروندی می پردازد.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی سازمان امسال نزدیک‌به ۳۲ میلیارد تومان بود که البته همانند تمامی بودجه ها همه آن وصول نمی شود .

سرپرست سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: در بحث شناسایی شهر ما به‌عنوان سازمان فرهنگی که بازوی شورا هستیم تلاش داریم هر ماه برنامه شاخص، خلاقانه و‌ ابتکاری در سطح کشور ارائه دهیم .

وی اظهار کرد: برنامه کوک‌ چهارم از برنامه های است که برگزار می شود و مطابق آن مفاهیم و مضامین حوزه اخلاق را در شهر قزوین پویا می کنیم‌.

برجی مطرح کرد: در نشست کلان شهرهای ایران که در کرمان اتفاق افتاد شهرداری کرمان اعلام کرد که هزار متر مربع زمین در کنار مزار سردار سلیمانی اختصاص می دهند که هر شهروند قزوینی که جهت زیارت مزار سردار حاضر می شود مشکل مکان نداشته باشند.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی ها و رایزنی های صورت گرفته کلان شهر رشت، قم‌، کرمان، بوشهر و کمیسیون کلان شهرها ‌بناست تا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری مقاومت بیفتد که اردیبهشت ماه میزبان آن هستیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اعلام کرد: آورده نشست کلان شهر مقاومت می تواند توانمند سازی اشتغال آفرین باشد که اگر فراهم شود می تواند بستر ساز اشتغال برای شهروندان در حوزه هایی مانند شیرینی های سنتی ، بازار فرش و صنایع دستی باشد .

برجی در پایان گفت : برای اولین بار رویداد استارتاپی مطرح‌شده که تا آخر بهمن ماه بناست ثبت شود طی این رویداد رایزنی هایی صورت گرفته تا قزوین در کنار ۳ کلان شهر قم ، شیراز و مشهد قرار گیرد تا تمام‌ایده های نوین در جذب گردشگری های مذهبی را شامل شود و در همین راستا اگر بتوانیم افراد عبوری را داخل قزوین بیاوریم سهم‌ ناچیزی را برای قزوین خواهیم آورد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp