اهتمام جدی در استان ها جهت اجرای سند تحول بنیادین / بالغ بر ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنن

  معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز نیازمند آن هستیم تا در استان ها اهتمام جدی جهت اجرای سند تحول بنیادین وجود داشته باشد شورا می تواند به عنوان قرارگاه بستر آماده سازی مدارس را برای همگان ایجاد کند.     به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، احمد محمودزاده معاون وزیر و

کد خبر : 672
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 13:07
اهتمام جدی در استان ها جهت اجرای سند تحول بنیادین / بالغ بر ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنن

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:
امروز نیازمند آن هستیم تا در استان ها اهتمام جدی جهت اجرای سند تحول بنیادین وجود داشته باشد شورا می تواند به عنوان قرارگاه بستر آماده سازی مدارس را برای همگان ایجاد کند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی
و توسعه مشارکت های مردمی
در جلسه شورای آموزش و پرورش که صبح امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ،این هفته فرصتی است برای ارزیابی عملکرد شرکای آموزش و پرورش در جهت ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی کشور است .

وی افزود: همانطور که مستحضرید مهم ترین و بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است، در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره خوبی به این موضوع شده است.

محمود زاده خاطر نشان کرد: نیروی انسانی هم تداوم و استمرار انقلاب را برعهده دارند و هم حفظ و گسترش دستاورد آن را به گونه ای آینده جمهوری اسلامی در داخل کلاس های درس مهندسی و طراحی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از طرفی هم احساس می شود اگر آموزش و پرورش بخواهد برای ۱۵ میلیون دانش آموز سراسر کشور امکان طراحی و مهندسی و هم چنین به تنهایی عامل تمدن سازی ، جامعه سازی و خود سازی شود امکان پذیر نیست.

وی یاد آور شد: برای اینکه آموزش و پرورش در کشور موثر واقع شود نیازمند مشارکت همگانی و تبدیل شدن نهاد تعلیم و تربیت به یک اولویت در گفتمان های رسمی و غیر رسمی است .

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:
باید پیوستگی عمیق بین شرکای آموزش و پرورش، ارکان حاکمیت به صورت نظام مند و قانونی انجام بپذیرد تا از ظرفیت مشارکت قانونی بهره مند شویم .

وی عنوان کرد: در حوزه سخت افزاری شوراها وارد شدند لذا باید در حال حاضر بستری فراهم شود تا در حوزه نرم افزاری‌ آموزش و پرورش ورود پیدا کنیم.

محمودزاده بیان کرد: در حوزه علمی هم طی ۴۳ سال گذشته اتفاقات خوبی انجام شده اما در حوزه تربیتی و فرهنگی نیازمند اقدامات جدی هستیم.

 

وی افزود: نگاهی که در سند تحول بنیادی وجود دارد که به تعبیر مقام معظم رهبری نسخه شفا بخش آموزش و پرورش نام بردند
امروز که در دولت سیزدهم هستیم قرار هست تحول سند بنیادین انجام بپذیرد .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی
وتوسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز نیازمند آن هستیم تا در استان ها اهتمام جدی جهت اجرای سند تحول بنیادین وجود داشته باشد شورا می تواند به عنوان قرارگاه بستر آماده سازی مدارس را برای همگان ایجاد کند.

وی اعلام کرد: شاخص های کمی و کیفی خوبی استخراج شده در حوزه های مختلف از جمله نیروی انسانی،دانش آموزی، محتوای کتاب های درسی و مدرسه تراز که اگر فقط بخواهیم در آموزش و پرورش ورود داشته باشد امکان اجرایی کردن سند همانند سال های گذشته امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد : ما موظفیم در مجموعه دولت و آموزش و پرورش و با نگاه های خوبی که ریاست جمهور مبنی بر مردمی سازی دارند ما نیازمندیم که شورای آموزش و پرورش استان ها از ظرفیت دستگاه های مختلف موجود همانند شهرداری ها و بقیه دستگاه ها برای اعتلای نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در خصوص مدارس غیر دولتی در کل کشور حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز و یک میلیون و ۱۰۰ هزار فراگیر در قالب آموزشگاه های علمی و زبان با مجموعه همکاری می کنند و ۳۰۰ هزار نفر شاغل داریم که ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است .

محمودزاده تاکید کرد: بحث تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ استانی و کشوری به مدارس غیر دولتی و هم چنین در خود استان هم تسهیلات به عنوان کارآفرینان تعلق گیرد .

وی اعلام کرد: پیشنهاد دوم هم درخصوص استفاده از زمین های با کاربری آموزشی است، زمین هایی که مازاد بر نیازهای آموزش و پرورش در مدارس دولتی است در اختیار مدارس غیر دولتی قرار گیرد .

محمودزاده ادامه داد: پیشنهاد می شود در حوزه مدارس هئیت امنایی نیز بستری صورت گیرد چرا که نگاه دولت هست طی ۲ سال آینده ۲۵ درصد مدارس دولتی را به طرف مدارس هیئت امنایی ببریم .

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت : ضرورت دارد که همانطور که گفته شد به طرف موضوعات نرم افزاری پیش رویم و در حوزه تربیت گام های موثری را برداریم .

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp