جشن نیکوکاری در ۲ هزار و ۴۲۹ پایگاه برگزار می شود

  مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: جشن نیکوکاری امسال در ۲ هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار برگزار می شود . به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، ناصر ظاهری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که  به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)

کد خبر : 730
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 16:40
جشن نیکوکاری در ۲ هزار و ۴۲۹ پایگاه برگزار می شود

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: جشن نیکوکاری امسال در ۲ هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، ناصر ظاهری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که  به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز در سال جلسات این اداره کل برگزار شد ، اظهار کرد:  ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد با عنوان روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده ، نهادی که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس شد.

وی افزود: اگرچه در اندیشه امام رسیدگی به نیازمندان موج می زد و در واقع این حرکت از سال ۴۲ آغاز شد اما  به طور رسمی کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ به تأسیس رسید.

ظاهری خاطر نشان کرد: امسال جشن نیکوکاری با شعار هر روز عیدی دیگر است از ابتدای بهمن کار خود را آغاز کرده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یاد آور شد: به منظور برگزاری بهتر این جشن در استان قزوین پایگاه های ثابت و سیار در نظر گرفته شده که در  مجموع پایگاه ها در دفاتر کمیته امداد، مساجد، مدارس، ادارات، شرکت ها، بیمارستان ها و مصلی های نماز جمعه ۲ هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار است.

وی اعلام کرد: امسال پایگاه های ثابت و سیار درنظر گرفته نسبت به سال گذشته با رشد ۶ درصدی همراه بوده است .

وی اضافه کرد: علاوه بر جمع آوری کمک ها از طریق فضای مجازی، کارت امداد قزوین به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ این امکان  را فراهم کرده تا اقشار مختلف مردم بتوانند به راحتی نسبت به کمک های خود اقدام کنند.

ظاهری بیان کرد: کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* هم امکان نیکوکاری را فراهم کرده و البته مردم می توانند از طریق سایت   www.۳۳۸۰۸.ir
نسبت به کمک رسانی اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری بیش از ۱۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شد.

وی مطرح کرد: برای سال جاری پیش بینی می شود بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان کمک رسانی شود که  تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مشارکت مردمی در جشن نیکوکاری محقق شده است .

وی ادامه داد: با توجه  به رسالت های فرهنگ سازی در کمیته امداد در نظر داریم تا  در کنار کمک به نیازمندان ، فرهنگ انفاق و احسان و ایثار و نیکوکاری را نیز ترویج دهیم بنابراین در صورتی که بتوانیم افراد زیادی به جرگه نیکوکاری و احسان اضافه کنیم، توفیقات بزرگی را کسب کرده ایم.

ظاهری تاکید کرد: یکی از نیازهای احصا شده نیازمندان هزینه های درمانی است و البته  توجه به لوازم ضروری زندگی و هدیه ازدواج نیز از دیگر نیازهایی است که مورد توجه بوده است .

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۳۱ هزار و ۲۵۱ خانوار تحت حمایت هستند که جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر را شامل می شود در همین راستا از این تعداد  ۴۲۶ نفر دانشجو و طلاب و ۷ هزار و ۸۱۸ نفر دانش آموز تحت حمایت هستند.

ظاهری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱ فقره وام دانشجویی به میزان بیش از دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است تا درحوزه آموزشی شاهد ارتقای علمی فرزندان جامعه هدف باشیم.

وی افزود: در بحث اشتغال ۸ هزار و ۱۷۸ فرصت شغلی تعهد شده که تاکنون ۶  هزار فرصت شغلی ایجاد و در زمینه مسکن نیز تا پایان سال ۱۶۳ واحد مسکونی تکمیل و تحویل خانواده ها خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) بستن پرونده بی خانمانی ایتام است که ۲۰ واحد در حال اجرا داریم که ۱۳ واحد مسکونی تحویل و مابقی نیز در اینده نزدیک تحویل ایتام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر  هزار و ۲۹۱ یتیم و ۶ هزار و ۳۲۵ فرزند محسنین تحت حمایت داریم که برای یاری رساندن به این فرزندان، ۲۹ هزار و ۹۰۰ حامی با این نهاد همکاری دارند و  تاکنون۴۱ میلیارد تومان مساعدت کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۸ مرکز نیکوکاری داریم که کمک کار امداد هستند و اقشار مختلف مردم در این مراکز برای یاری رساندن به محرومان و نیازمندان کمک می کنند.

وی افزود: در بحث نیروگاه خانگی خورشیدی هزار خانواده را شناسایی کردیم که ۳۰۰ خانواده در فاز نخست شناسایی مستعد هستند تا این طرح را در منازل آنها اجرا کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت:  تاکنون ۱۱۵ نیروگاه خورشیدی بر روی بام منازل مسکونی مددجویان نصب شده که بخش قابل توجهی از این منازل هم توسط کمیته امداد احداث شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp