دانش‌آموزان را به سمت علم و بصیرت سوق دهیم

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: کاری که به خدا وصل شود و خداوند آن را تأیید و امضا کند، ماندگار می‌شود اما کاری که با سلائق و مسائل روزمره دنیایی ما پیوند بخورد هرگز ماندگار نمی‌شود. وی ادامه

کد خبر : 814
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 15:00
دانش‌آموزان را به سمت علم و بصیرت سوق دهیم

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: کاری که به خدا وصل شود و خداوند آن را تأیید و امضا کند، ماندگار می‌شود اما کاری که با سلائق و مسائل روزمره دنیایی ما پیوند بخورد هرگز ماندگار نمی‌شود.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۹۶ سوره مبارکه نحل می‌فرماید «ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، یعنی (آنچه پیش شماست تمام مى‌شود و آنچه پیش خداست پایدار است)، هر چیزی که خدایی است می‌ماند و هر چیزی که در دست انسان‌هاست از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیغمبران و ائمه (ع) همیشه ماندگار هستند، خداوند در آیه ۵۱ سوره قصص می‌فرماید “به راستى این گفتار را براى آنان پى در پى و به هم پیوسته نازل ساختیم امید که آنان پند پذیرند”، یعنی کلام، مکتب و سخن این‌ها به هم وصل شده و هر کدام از پیغمبران که آمده‌اند پیامبر و کتاب قبلی را تصدیق می‌کردند، پیامبر بعدی را هم معرفی می‌کردند و پیامبر خاتم را بشارت می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: هر امامی هم که می‌آمد امام قبل از خود را تصدیق می‌کرد، امام بعد از خود را معرفی می‌کرد و بشارت آمدن امام زمان (عج) را می‌داد، یعنی درست مشابه کاری که پیغمبران انجام می‌دادند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: شما با این حسن انتخابی که در برگزیدن مسئول استانی داشته‌اید، در حقیقت خواسته‌اید بگویید که قصد دارید فعالیت‌های فرهنگی، ایمانی، تحکیم اعتقادات اسلامی، اخلاق اسلامی، سبک زندگی قرآنی و دینی را در نوجوانان محکم کنید، آن‌هایی که عضو مجموعه شما می‌شوند الگو و نمونه هستند، این‌ها در اخلاق، رفتار، تواضع و محبت به دیگران طوری می‌شوند که دیگران می‌توانند آنان را الگو قرار کنند و خودشان را بر اساس آن‌ها بسازند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روایات آمده «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ»، یعنی (با غیر زبان خویش مردم را به‌کیش و مذهب خود دعوت کنید)، عزیزانی که تحت آموزش‌ها و هدایت‌های مجموعه شما قرار می‌گیرند به گونه‌ای بار بیایند که بدون اینکه حرف بزنند دانش‌آموزان را به دنبال خودشان جذب کنند.

وی یادآور شد: امام رضا (ع) فرمودند رحمت خدا شامل حال کسی است که امر ما را زنده می‌کند، از ایشان سؤال کردند چگونه می‌شود امر شما را احیا کرد؟ حضرت پاسخ دادند علوم ما را یاد بگیرید و به دیگران نیز یاد بدهید؛ علوم ائمه (ع) قرآن، روایات و نهج‌البلاغه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کار شما نیز احیای امر اهل بیت (ع) است، کاری کنید دانش‌آموزان حریص باشند که بخواهند عضو مجموعه شما شوند تا امر اهل بیت (ع) را زنده کنند، از این حدیث امام رضا (ع) می‌توان بسیار برای ارتباط گرفتن با مردم روحیه گرفت.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ممکن است ما بگوییم مردم دیگر گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست و سرشان در موبایل و تبلت است، اما باید بدانیم خداوند و ائمه (ع) مردم را آماده کرده‌اند تا حرف قرآن و دین را گوش کنند، در آئین رضوی، علوی، قرآن و دین این‌گونه نیست که بالای منبر برویم و بقیه بگویند این حرف‌ها چه ربطی به ما دارد، بلکه خدا قبلاً در دل آن‌ها ارتباط برقرار کرده و «الست بربکم» را نشانده و آن‌ها نیز «بلی» گفته‌اند.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) در ادامه این حدیث فرمودند این آدم‌ها اگر شیرینی کلام ما را حس کنند، دنبال کلام ما می‌آیند، چون کلام ما حکمت و دلربایی دارد که آدم‌ها را بی‌قرار می‌کند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یک چیزهایی برای اینجور فضاهایی که شما در آن فعالیت می‌کنید نگران‌کننده است، برای مثال مباحث انتخاباتی ممکن است تمام سامانه‌های ساخته شده دست شما را از هم فرو بپاشاند و قلع و قمع کند، باید موضعی مانند موضع رهبر حکیم انقلاب باشید که تحت تأثیر فضاهای زودگذر نباشد و فعالیت‌ها روی ارکان و اصول باشد، چون این‌ها همیشه می‌مانند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: البته در انتخابات نیز وظیفه داریم و نباید بی‌تفاوت باشیم، باید فعال انتخاباتی باشیم اما فعال انتخاباتی بودن با ستاد یک کاندیدا هماهنگ شدن متفاوت است، نباید از جوانان برای این قبیل مسائل سوءاستفاده کنیم، اگر چنین شود هم خودمان ضایع می‌شویم و هم حرکتمان ضایع می‌شود، هم تاریخ مصرف ما تا چند روز بعد از انتخابات خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر بیاییم با ارزش‌های محکم و مبانی مستحکم دینی هماهنگ شویم ماندگار خواهیم بود، رسول اکرم (ص) فرمودند «علیکم بالقرآن، فاتخذوه اماما و قائدا»، جای این حدیث در مجموعه شماست، کاری کنید قرآن همیشه امام، پیشوا و قائد شما باشد.

وی خاطرنشان کرد: به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را به نمازهای جماعت مساجد وصل کنید و آن‌ها را در نمازهای جمعه فعال کنید، قرار بود ستاد نماز جمعه آن دانش‌آموزانی که خودجوش نماز جمعه‌ای هستند را شناسایی کند، آن‌ها را عضو افتخاری ستاد نماز جمعه قرار دهد، چرا که این گونه سرنوشت آن‌ها تغییر می‌کند اما متأسفانه به‌دلیل کرونا تأخیری در این برنامه‌ها افتاد، البته اخیراً ستاد نماز جمعه کارهایی کرده که قدری در جوان‌سازی فضای نماز جمعه مؤثر بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: یکی از جاهایی که شما می‌توانید دانش‌آموزان را سر و سامان دهید، این است که آن‌ها را پای ثابت نماز جمعه بار بیاورید، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نمازهای جمعه قرارگاه است، یعنی ما هر کار خوبی بخواهیم انجام دهیم باید در قرارگاه فعالیت کرده و آن را تثبیت کنیم، دانش‌آموزان فعال ما باید بدانند عضو قرارگاه هستند، این به آن‌ها شأن و جایگاه ویژه‌ای می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp