دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه ای در به کارگیری از معلولان داشته باشند

  به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ،علی دهباشی‌پور مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: امسال شعار سازمان بهزیستی «برای مردم، برای به زیستن» است که فرصت مناسبی برای طرح اهداف، مأموریت‌های سازمان و ارائه گزارش عملکرد با هدف افزایش آگاهی

کد خبر : 838
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 17:55
دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه ای در به کارگیری از معلولان داشته باشند

 

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ،علی دهباشی‌پور مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: امسال شعار سازمان بهزیستی «برای مردم، برای به زیستن» است که فرصت مناسبی برای طرح اهداف، مأموریت‌های سازمان و ارائه گزارش عملکرد با هدف افزایش آگاهی عمومی است.

وی افزود: در راستای هفته بهزیستی، تفاهم‌نامه‌های متعددی با سایر دستگاه‌های اداری از جمله بانک‌ها جهت تسهیل امور مددجویان بهزیستی منعقد شده است.

دهباشی پور یاد آور شد: از آنجایی که برخی از مددجویان بهزیستی، اقشار آلوده به اعتیاد هستند لذا مقرر شده بود تا پایان خرداد ماه، کمپ‌های ترک اعتیاد مکلف به اشتغال‌زایی برای معتادان بهبود یافته داشته باشند و در حال حاضر در تلاش هستیم تا پایان سال، اشتغال در تمام ۱۶ کمپ استان در جریان باشد.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲ هزار نفر در مجمع «ان‌ای‌» و بالغ‌بر هزار نفر در کنگره شصت بهبود یافته اند که البته با کمک خیران و انجمن‌های مردم نهاد می‌توان گام های مؤثرتری در راستای بهبودی این قشر برداشت.

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اعلام کرد: براساس قوانین موجود، افرادی که بیش از ۶ ماه پاکی داشته باشند می‌توانند از تسهیلات و خدمات حمایتی بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.

دهباشی پور عنوان کرد: بانک ملی بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان موظف به پرداخت تسهیلات به معتادان بهبودیافته در سال جاری است که از این میزان، ۱۲۰ درصد به بانک‌ها معرفی شدند و ۹۰ درصد افراد معرفی موفق به اخذ تسهیلات شدند که در این راستا رتبه نخست را در کشور داریم.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۱۱۰ خانواده چند معلولی در استان قزوین وجود دارد و بالغ‌بر ۷۰ خانواده ۲ معلولی بوده که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

دهباشی پور تاکید کرد: ۲۸ هزار و ۷۴ مددجوی معلول تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند و ۵ هزار و ۳۸۸ خانواده زن‌سرپرست خانوار و ۵۸۰ تحت پوشش فرزند دوقلو، ۵۱۶ مددجوی شبه خانواده و ۳۵۱ مورد خدمت گیرنده در اورژانس اجتماعی داشته‌ایم.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت : ۶۵۰ تا ۷۳۰ هزار تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی است و در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان، برای مولد بهزیستی در نظر گرفته شد که بهزیستی استان رتبه نخست را در این زمینه کسب کرد.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال معلولان یک سری تعهدات داریم که در عمل اجرایی نمی‌شود و در این زمینه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلایمند هستیم.

دهباشی پور خاطر نشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی خواستار پیگیری از اشتغال سه درصد معلولان هستیم که البته با پیگیری‌های دادستان قزوین با دستگاه‌هایی که در این حوزه ترک فعل کردند برخورد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp