محدودیت فعالیت واحدهای صنفی به مدت ۲ هفته تمدید شد

جانشین ستاد مقابله با کرونا  استان قزوین گفت:به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها و بیماران مبتلا به  ویروس کرونا در استان، محدودیت فعالیت‌ واحدهای صنفی تا ۲ هفته در قزوین تمدید می‌شود و قرنطینه معکوس ویژه سالمندان نیز در استان اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارادوکس نیوز به نقل از اداره کل روابط

کد خبر : 510
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 14:34
محدودیت فعالیت واحدهای صنفی به مدت ۲ هفته تمدید شد

جانشین ستاد مقابله با کرونا  استان قزوین گفت:به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها و بیماران مبتلا به  ویروس کرونا در استان، محدودیت فعالیت‌ واحدهای صنفی تا ۲ هفته در قزوین تمدید می‌شود و قرنطینه معکوس ویژه سالمندان نیز در استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارادوکس نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی  در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که با حضور جمعی از مسئولان و فرمانداران در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده افراد سالمند با داشتن زمینه بیماری بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشته که شناسایی و قرنطینه این قشر در دستور کار قرار گرفته است.


وی افزود: همکاری خانواده‌ها و افراد سالمند در اجرای این طرح موثرخواهد بود که  در همین راستا افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند حتی‌الامکان نباید در مجالس، اجتماعات و بازار حضور داشته باشند.


به گفته حبیبی در حال حاضر ۵۴۴  بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۳ نفر در وضعیت حاد قرار دارند.


جانشین ستاد مقابله با کرونا  استان قزوین تاکید کرد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها و بیماران مبتلا به این ویروس در استان، محدودیت فعالیت‌ واحدهای صنفی تا ۲ هفته در قزوین تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور آنان در اجتماعات، مجبور به ادامه و اعمال محدودیت‌های بیشتر خواهیم شد.


وی با اشاره به نظارت بیشتر مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط فرمانداران، اعلام کرد: هم اکنون وضعیت این بیماری در استان به مرز هشدار رسیده و از همه شهروندان انتظار داریم تا ضمن استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، رعایت مسائل بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را به عمل آورند تا سلامت خود و سایر شهروندان را به خطر نیاندازند.


حبیبی خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آینده به مدت ۲ هفته محدودیت‌ فعالیت‌های صنوف مختلف بیشتر شده و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت مورد کنترل قرار می‌گیرد.


وی، برگزاری هرگونه مراسم در رستوران‌های سطح استان را ممنوع اعلام کرد و گفت : با توجه به شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با این بیماری تصمیماتی را در خصوص اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی رسته‌های شغلی ۲، سه و چهار در سطح  استان به مدت ۲ هفته به عمل آورده است.


حبیبی اضافه کرد: براساس این تصمیم، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی اصنافی هستند که از شنبه هفته آینده به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و تداوم تعطیلی این صنوف بستگی به تصمیمات آینده ستاد استانی مقابله با کرونا خواهد بود.


معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در پایان گفت: آموزش و آگاهی بخشیدن به دانش‌آموزان توسط فرهنگیان نیز بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و روزانه به مدت حداقل سه دقیقه آموزش مقابله با این ویروس توسط معلمان  در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp