قزوین در حوزه معاونت غذا و دارو دارای جایگاه سوم در کشور است

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: حوزه غذا و دارو یکی از بهترین معاونت های غذا و دارو را داریم و علی رغم کمبود تجهیزاتی موجود بین۳ دانشگاه اول کشور هستیم. به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در

کد خبر : 717
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 18:39
قزوین در حوزه معاونت غذا و دارو دارای جایگاه سوم در کشور است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: حوزه غذا و دارو یکی از بهترین معاونت های غذا و دارو را داریم و علی رغم کمبود تجهیزاتی موجود بین۳ دانشگاه اول کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پرسشگر قزوین ، عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد ، اظهار کرد: در حوزه توسعه درمانی مهم ترین پروژه ،بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی است که با سفر هیئت دولت بنا شد هزار میلیارد تومان برای فاز اول تخصیص داده شود و دانشگاه نیز در حال گرفتن ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

وی افزود : پروژه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی کاملا فعال است و تغییرات آن احساس می شود و طی چندین بازدیدی که با مسئولین استانی از این پروژه داشتیم از پیشرفت آن رضایت داشتند.

دیدبان خاطر نشان کرد: پروژه الحاقی بیمارستان شهید رجایی از دیگر پروژه های در دست ما است که تلاش می شود تا شهریور ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد: در خصوص بیماران اعصاب و روان ما در بیمارستان ۲۲ بهمن محدودیت تخت داریم و بنا داریم به واسطه مالکیت نداشتن محل بیمارستان و محدودیت های موجود ساختمان را تغییر دهیم از این رو ساختمانی که خریداری شده بالای ۱۴۰ تا ۱۵۰ تخت خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت و توسعه در روستا صبح امروز پروژه
رشتقون به بهره برداری رسید هم چنین بعدازظهر امروز نیز پروژه شید اصفهان افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: پروژه آموزشی در مرکز پردیس که علاوه بر کتابخانه سه
دانشکده فرآوری های نوین، طب ایرانی اسلامی و دانشکده دارو سازی را شامل می‌شود حدود ۵۵ درصد پیشرفت داشته و ۵۰ میلیارد منابع برای آن تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: ساخت مرکز اختلالات خواب کودکان یکی دیگر از پروژه های در دست ما بوده که با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

دیدبان مطرح کرد : در حوزه غذا و دارو یکی از بهترین معاونت های غذا و دارو را داریم و
علی رغم کمبود تجهیزاتی موجود بین۳ دانشگاه اول کشور هستیم.

وی بیان کرد: حوزه غذا یکی از اولویت های وزارت خانه است در همین راستا طی رایزنی های صورت گرفته وزیر قول مساعد داد که ۵۰ میلیارد تومان در زمینه تجهیز این موضوع تامین کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد: یکی از گسترده ترین فعالیت های که معاونت های ما دارند غذا و دارو است ،
ما توانستیم در حوزه بهداشت از بین ۶۹ دانشگاه علوم پزشکی دارای رتبه ششم هستیم .

وی با اشاره به جریان کرونا اعلام کرد: همانطور که شاهد بودید در آغاز دولت سیزدهم کشته های کرونا روزانه به ۸۰۰ نفر هم می رسید که خوشبختانه با واکسیناسیونی که صورت گرفت امروز روند ابتلا نزولی و میزان مرگ و میر هم بسیار اندک است .

 

دیدبان بیان کرد: ساخت واکسن های ایرانی و تزریق آن برای ما بسیار موفقیت آمیز بود در حالی که برخی کشورها با بوق و کرنا از موفقیت های خود در حوزه واکسن می گفتند که امروز همچنان میزان مرگ و میر آن کشورها ۳ رقمی است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاد آور شد:تلاش داریم تا تحول مناسبی در تمامی حوزه ها ایجاد شود و عقب ماندگی هایی که در طی سال های گذشته وجود داشته جبران شود.

وی اظهار کرد : توسعه بخش الحاقی بیمارستان آبیک را در پیش داریم که بنا داریم به سرعت آغاز کنیم .

دیدبان تصریح کرد: در خصوص تاکید بیمارستان های خصوصی نسبت به واریزی پیش از دریافت خدمات مشکل اصلی خود بیمه تامین اجتماعی است چرا که در فرمت قراردادی عبارتی را اضافه کرده مبنی بر اینکه پرداخت را منوط بر تامین منابع کرده است .

وی عنوان کرد: مشکل اساسی تامین اجتماعی بوده و امروز پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی است از این رو اینکه بیمارستان های خصوصی پیش از ارائه خدمات از بیمار هزینه را دریافت می کنند ناشی از ایرادی است که به فرمت قرارداد تامین اجتماعی بستگی دارد .

دیدبان گفت: بخش زیادی از کمبود دارویی که وجود دارد کمبود کشوری است که یکی از علت های آن عدم همکاری شرکت های تولید کننده دارو است چرا که شرکت ها به دنبال آن هستند تا عرضه در بازار کم شود و مجبور به افزایش قیمت شوند.

وی ادامه داد: مسائل سیاسی نیز در کمبود داروها دخیل بود و برخی شرکت ها تلاش داشتند کمبودها را به اختشاشات اخیر ارتباط دهند.

وی تاکید کرد: مصرف بیجا و تجویزهای نابجای بعضی از همکاران ما نیز موجب شده تا شاهد برخی کمبودها باشیم البته در این زمینه مردم نیز باید بپذیرند که اکثر بیماری های کودکان نیازی به آنتی بیوتیک ندارند.

دیدبان اعلام کرد: درخصوص برخی از عملکردهای کادر پزشکی در بیمارستان های ما
مشکل اساسی عدم برقراری ارتباط خوب است و این موضوع سبب می شود گاها مشکلاتی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: کمبود پزشک متخصص در حوزه علوم پزشکی و دولتی محسوس است و دلیل آن هم این است که پزشکان با این میزان پرداخت های محدود تمایل به حضور در مراکز دولتی ندارند.

دیدبان گفت: مجتمعی که در دانشگاه آزاد در حال ساخت است توسط هلدینگ پاسارگاد ساخته می شود که شامل بیمارستان و هتل بوده و ما صرفا وظیفه نظارتی داریم اما در حال حاضر مکانیت این مجتمع از نظر امنیتی به واسطه مجاور بودن با چشمه نور دچار مشکل است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تخفیف ویژه خبرنگاران
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp